Julstress

Oj oj OJ! idag blir de stressigt.. först nu ska jag jobba mellan 8 och 17.. och tiden går jätte långsamt idag.

Sen är det dags för det sista julklapps rycket.. uch.. Idag är ingen bra dag för att trängas med 100000000 människor som har dålig framförhållning (precis som jag). Men men jag har kvar brorsan, mormor och Katten typ.. Det är väl det, förutom Den till J men den är ju en blandad julis och 25års pressent, det kan bli dyrt det här.

Men man får ju lön idag så det ska väl inte va något problem hoppas jag...

Och jag måste bara få skriva ned mitt hat mot SL...
Igår när jag skulle hem från jobbet var kl 18.20 när jag kommer till tåget, Jag ser då att det ät stora förseningar men att det ska komma ett tåg 18.22 och 18.27 samt 18.40 någonting.. men kommer det något tåg? NEJ och när väl ett av dessa tåg kommer (de andra gick tydligen upp i rök, förstår inte varför de skyltar med tåg de vet inte kommer komma?Är det för att det vill lura folk till att inte åka Taxi och krava pengar för det?) så är det så fullt så jag inte kommer på.. suck kollar när nästa tåg kommer.. då kommer det 19.23 helt plötsligt.. Tänkte bara fan heller att jag står i typ en timme och väntar på ett tåg som kanske inte kommer.. så tänkte först taxi, insåg snabbt att det inte kommer gå, så jag går till bussen och står och väntar på den i typ en kvart (kändes som ett år MINST) Men sedan gick det ju bra, fick ju sitta på en buss ett tag iaf. Klev av bussen för att ställa mig och vänta på nästa buss i typ en kvart (S.U.C.K), och nu kommer det värsta, När denna buss väl kommer och jag satt mig på den så är det så kallt på bussen att dte kommer rörk ur munnen när man andas PÅRIKTIGT? Svaret kom: Tyvärr är värmen trasig på denna buss då den är så gammal men den tar oss ju framår iaf,hehe... HEHE?!? jag fryser ihjäl här!! Sen när jag väl kom hem var jag som en istapp.. kunde knappt röra mig på ett bra tag, låg i soffan i en filt och skakade som ett asplöv.. Alltså jag förstår inte varför det ska va så jävla svårt??? den hade ju ett ypperligt bra år att öva på förra året.. Och nu idag går det som söndagstrafik, dagen innan julafton BRA JOBBAT!!


Så nu har jag fårr utlopp för mina agg.. tänkte gå på en liten rast nu så jag får en cigg i mig så kanske jag blir lugnare!

Och idag åker min Katt ifrån mig i en vecka.. hur sk ajag klara mig utan min andra halva? Kommer bli tungt!!

XO

Therése

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback