En mycket liten del av mitt Smink

Här kommer en liten bild på mitt smink som jag flitigt använder.



1. Make up Store Cover all mix, super bra eftersom man kan täcka allt med den genom att blande de olika färgerna för att få rätt nyans. Appliceras med Make up Stors pensel #206.

2. L'OREAL ParisInfallibla 16h Foundation #140 Golden Beige, Appliceras med Mist Foundation pensel #24 som faktiskt utan att ljuga är en av de bättre jag testat, klart prisvärd!

3. Maxfacror Creme puff #13 Nouveau Beige.

4. Make up Store HighTach Lighter Platina, Denna använder jag som primer under ljusa ögonskuggor man behöver ytterst lite av den.

5. Vanlig svart kajalpenna från HM, Fungerar utmärkt både som kajalpenna och som primer under mörka ögonskuggor.

6. Isadora Light & shade eye shadow #19 Black star, denna används flitigt till sotningar över kajalpenna.

7. Isadora Eye shadow quartet #20 Classic Brown, används till vardags eller för att fylla i ögonbrynen gillar inte pennor till det.

8. Isadora Eye shadow quartet #27 Amethyst Crystal, används nästan alltid den vita under ögnbrynet och den bredvid till höger från ögonlockets slut och upp till den vita.

9. L'OREAL Paris #151 Pure Gold.

10. L'OREAL Paris #10 Pure White, används flitigt till vit/svarta sotningar där jag vill få fram kattliknande ögon.

11. Mist Stockholm #Paris, utmärkt sotnongskugga då du får en svart/metallic-vinröd färg av denna. appliceras gärna över kajalpenna.

12. Mist Stockholm #Tongo

13.Mist Stockholm #Stockholm, utmärkt sotnongskugga då du får en svart/metallic-blå färg som även skimrar i guld av denna. appliceras gärna över kajalpenna.

14. Mist Stockholm #Indian River, utmärkt sotnongskugga då du får en svart/metallic-blå färg av denna. appliceras gärna över kajalpenna.


För alla sotningar behövs en superbra "suddpensel" att sudda ut alla skarpa kanter med och mitt tips är Mist Stockholms pensel #14. supper bra, håll den i liggande läge över kanten och sudda försiktigt fram och tillbaka tills du är nöjd med kanterna.





Så nu har jag äntligen gjort det, kanske inte det bästa men jag hoppas nån har nytta av det nu. Om det är något ni undrar får ni gärna fråga!



nu ska jag gå och tvätta av mig min ansiktsmask och börja fundera på att sova, var så galet trött imorse att jag måste försöka sova tidigare idag. Men jag kommer säkert in här en gång till i alla fall!







Kommentarer
Postat av: Alexandra - Uppsalas största blogg

sv: åh ja det får gärna bli sommar redan imorgon :)



ja allt är okej sjdå??

2011-04-05 @ 23:40:10
URL: http://vadfanskajagheta.se
Postat av: Anonym

Tack för tipsen ;)

2011-04-17 @ 20:40:41
URL: http://nickys.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback