Kors i taket och Ribbskväll

Hallå Hallå.

Det blev Wook till lunch från pressen, kors i taket ingen korv, som mina kära kollegor skulle säga.

Nu är snart denna arbetsdag förbi :) och bara en kvar!

Ikväll blir det middag och någon film med J, han står just nu och penslar lite grilloljaå ribbsen *mums* så det blir till att skynda sig hem och sen va extra snäll när han fixar allt själv :) Ska försöka komma så pass tidigt att jag hinner hoppa in i duschen på en gång innan maten så att man bara kan ligga i soffan med matkoma resten av kvällen :)

Och igår var mamma och pappa världens bästa och såg till att det blev min absoluta favvo till middag, Skagenröra och kräftor på toast :) Allt rullar på rätt bra nu.

Och det är fredag för mig imorgon, för sen sätter jag mig i en bil mot fjällen och ska inte tänka på jobba överhuvudtaget tills på måndag, och då är det ju ändå bara fyra dagars jobb och en lön att se fram emot. Så allt känns riktigt bra just nu. Förutom det där med lägenhet då, om man ska va rikrigt svensk och alltid lägga till nått lite negativt i slutet på allt.

Varför är det så? Att vi alltid måste lägag till något negativt i slutet på det mesta? tex. -Hur mår du? -Jo tack det är bra, Jag är lite förkyld bara, eller att bilen inte startade på morgonen eller att frugan/mannen precis lämnat dig. Kunde det inte räckt med bara jo tack det är bra? För är det inte så att de flesta gången man frågar hur någon mår under en dag så är man faktiskt inte intresserad av svaret, man säger det bara för att vara artig? Eller jag kanske har fel. Men jag känner iaf så att vissa som man bara är bekant med delger rätt mycket om sitt privatliv som jag faktiskt inte vill veta när jag frågar hur personen mår.

Nog om det, Nu är det bara 20 min kvar av denna arbetsdag så jag måste börja stänga av allt nu så att jag hinner springa prick prick 8 pallar inte vänta på nästa buss... Kanske hinner med att blogga nått mer om jag får låna en dator :P

//Therése

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback